مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

آموزه های علمی و تجربی در زمینه های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

آموزه های علمی و تجربی در زمینه های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

سطح بندی اقدامات پدافند غیرعامل

شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۹ ب.ظ

همانگونه که گفته شد، پدافند غیرعامل از برنامه های استراتژیک در کشور می باشد.بر اساس سیاست هاس کلی آن و مطالعه اقدامات صورت گرفته بر اساس این اقدامات، می توانیم آنها را در چهار سطح دسته بندی کنیم:

  1. سطح عالی و راهبردی:تورفتگی متن اقداماتی که در این سطح صورت می گیرد شامل عالی ترین سطح اقدامات در کشور می باشد. قانون اساسی، تدابیر رهبری کشور، قوانین موضوعی، چشم انداز بیست ساله کشور، برنامه های بلند مدت و سیاست های کلی عمده محورهای این سطح هستند.بیشترین اثرگذاری در این زمینه در این سطح از اقدامات پدافندغیرعامل ایجاد می شود.
  2. سطح عملیاتی: شامل برنامه های اجرایی دستگاه ها و نظام اجرایی برنامه ها می باشد.دستورالعمل های اجرایی و روشهای اجرایی فنی و پدافند غیرعامل در این سطح تدوین و تشریح می شود.این سطح حوزه مهندسی دستگاه ها را شامل می شود و روش های فنی کاهش آسیب پذیری و پاسخ به تهدید یا کاهش آن در این سطح تدوین می شوند.آیین نامه های اجرایی قوانین مصوب مجلس،آیین نامه نظام عمرانی و فنی کشور، استانداردهای فنی و دستورالعمل های مدیریتی در این سطح کیفیت اجرای پدافند غیرعامل را تضمین می کنند.ادبیات این سطح مهندسی و استاندارد است.
  3. سطح اجرایی: شامل اقدامات اجرایی با ماهیت اجرایی و آمادگی مقابله با حوادث می باشد.مسئولیت اجرایی در این سطح به عهده مسئولین اجرایی کشور است و اجرای با کیفیت برنامه ها، آمادگی مقابله با حوادث در دستگاه ها، اجرای آموزش، اجرای مانور و برطرف کردن آسیب پذیریهای اجرایی دستگاه ها در این سطح عملی می شود.ادبیات این سطح، ادبیات مدیریت بحران است.
  4. سطح ویژه: برای انجام پروژه های خاص و یا زیرساخت های ویژه اقداماتی در این سطح صورت می گیرد که شامل اقدامات فوریتی بوده و بر اساس یک پاسخگویی خاص در زمان مشخص انجام می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی