مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

آموزه های علمی و تجربی در زمینه های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

آموزه های علمی و تجربی در زمینه های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

مدیریت بحران و پدافند غیر عامل

مراکز ثقل

دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ
مراکز ثقل، مراکزی هستند که محور و منشا تمام تحرکات، فعالیتها و قدرت کشور می باشند.مراکز ثقل یک کشور مثل اعضای یک بدن انسان در نظر گرفته می شوند که در صورت انهدامِ هریک، پیکره کشور فلج شده و قادر به ادامه حیات نخواهد بود.مراکز ثقل کشورعبارتند از:
  • مراکز اصلی تصمیم گیری های کلان سیاسی و نظامی و سازمان مرکزی صدا و سیما به مثابه مغز و سیستم عصبی ارگانیک.انهدام در این مراکز باعث از دست رفتن اداره و کنترل و فرماندهی کشور می شود.
  • نیروگاه های برق، مراکز صنایع سنگین، پالایشگاه ها و مخازن سوخت، صنایع دفاعی، شبکه آبرسانی، انبارهای عمده غذایی و دارویی و بانک ها و مراکز عمده مالی به مثابه سیستم هاضمه و گردش خون ارگانیک.انهدام در این مراکز زیرساخت های اقتصادی و عملیاتی متوقف می شوند.
  • فرودگاه ها، راه آهن، بنادر و شبکه راه و جاده و مخابرات محلی و منطقه ای به مثابه دست و پا و عضلات. انهدام در این مراکز باعث قطع خطوط ترابری وعدم امکان پشتیبانی و کمک رسانی می شود.
  • مراکز عمده رسانه ای، شبکه های اجتماعی، اینترنت، مراکز منطقه ای صدا و سیما و مطبوعات به مثابه روح و اراده انسانی. در صورت انهدام این مراکز تضعیف روحیه مردمی و سست شدن وحدت ملی و تغییر باورها و ارزشها بوجود خواهد آمد.
  • نیروهای عملیاتی شامل سیستمهای اعلام خبر، پایگاه های نظامی و مراکز پشتیبانی فنی آنها و نیروی انسانی مربوطه به مثابه سلولهای دفاعی بدن.در صورت انهدام زمینه برای تهاجم و اشغال کشور فراهم می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی